Frits Steenland

Frits en Marijke Steenland zijn inmiddels vier jaar tevreden klant bij Fioole Auto’s. Ze lieten Guido Fioole de aankoop van hun beide auto’s volledig regelen. Inclusief het invoeren uit het buitenland, keuren en alle papieren. Alleen het zoeken niet: “Marijke zoekt heel graag zelf auto’s. De selectie leggen we bij Guido neer. Hij voelt feilloos aan of hij ergens wel of niet een betrouwbare auto kan kopen. Als hij het niet vertrouwt, zoeken we verder.”

Vier jaar geleden zocht Frits een andere garage. Een buurman tipte hem op een feestje dat de chef-werkplaats van zijn oude dealer nu bij Fioole werkte. “We maakten een afspraak voor een kop koffie en niet veel later konden ze aan de slag: ik had mijn dieselmotor opgeblazen na 250.000 km.” Einde verhaal voor de Renault Scénic 2? Niet bij Fioole: “Zij stelden een gereviseerde motor voor, die zeker nog 120.000 km kon lopen. Dat werd besloten, met Guido, de chef-werkplaats, Marijke en ik samen aan tafel.”

"Guido ging er dezelfde avond nog achteraan!"

Een beslissing die rendabel bleek, hoewel na 100.000 km de rest gebreken ging vertonen. “Een jaar geleden zijn we op zoek gegaan naar een Renault Scénic 3. De auto’s in de eerste ronde vertrouwde Guido niet. Hij ziet dat al aan de locatie, website en advertentie. Een auto die al geïmporteerd is, zonder duidelijke historie, daar kan hij geen garantie op geven.” De auto die overbleef in de tweede ronde bleek weg. In de derde ronde was het raak. “Guido ging er dezelfde avond nog achteraan!”

Bij de auto voor Marijke ging het vlotter. “De eerste was direct een goede, betrouwbare auto. Dat is voor ons toch het belangrijkste. Ik werk zelf in de Randstad en zit veel op de weg. In het onderhoud houdt Fioole daar ook rekening mee. Ik kom met de Scénic om de 30.000 km voor een beurt, Marijke met haar Modus elke 2 jaar. Sowieso geven ze bij reparaties heel goed advies wat wel en wat niet nodig is voor onze auto’s. Het zijn ‘vakidioten’, die het echt niet uitmaakt of het een goedkope of luxe auto is.”